Manager finance & control | Business controller

Persoonlijke gegevens

Sinds 2010 ben ik een interim professional die zich onderscheidt door een behoorlijke ervaring en kennis te hebben opgebouwd binnen Retail Nederland. In mijn zelfstandige carrière heb ik diverse rollen mogen vervullen van business controller tot en met CFO/COO. Mijn klanten variëren tussen DGA en Private Equity/beursgenoteerde organisaties. Deze ervaring neem je mee naar je volgende uitdaging. Ben in staat om een organisatie snel te begrijpen en onderdeel te worden van de organisatie. Heb in het verleden ook voor anderen vervelende beslissingen moeten nemen, vanuit mijn achtergrond doorzie ik waar de bedrijfsrisico's liggen en hoe deze beperkt kunnen worden. Ben een groot voorstander van reporterende handelingen te automatiseren en mensen verder te ontwikkelen, kom uit je comfort zone en laat zien wat je meer kan bieden voor de organisatie.

01 oktober 2017
€ 101-115 per uur
12-40 uren per week
Manager finance & control Business controller Financieel directeur/CFO

Kennis & Vaardigheden

Exact Exact Globe Exact Windows Excel Hyperion Microsoft Dynamics NAV
FMCG Handel ICT Logistiek / transport Retail
AO/IB specialisme Budgettering Business control Business planning Consolidatie Corporate finance Due diligence Financial control Interne en externe rapportages Management accounting Mergers & acquisitions Planning & control Project control Turnaround management
Dutch GAAP
Nederlands Engels Duits

Relevante werkervaring

Head of Finance/CFO

Zoover.nl & Weeronline.nl in Amsterdam
januari 2016 tot maart 2017

Taken en verantwoordelijkheden

Taak:
Verantwoordelijk voor Finance & Control (Salarisadministratie, Facilitair Management, Office Automation, Legal en Procurement). De opdracht was alle afdelingen naar een hoger niveau te brengen, dat past bij de kwaliteit die behoort bij een beursgenoteerde organisatie. Aanscherpen van de AO/IC, verbeteren van de QTC, projectleider van systeemimplementatie.

Actie:
Het complete Finance team vervangen. Vanuit de bevindingen in de ML uitvoering gegeven aan het wegwerken van meer dan 40 onvolkomen heden (14 High Risk) binnen 6 maanden. PC-cyclus aangescherpt met tijdige en kwalitatieve rapportages naar de shareholders, binnen 5 werkdagen, jaarrekening in 6 werkdagen. Invoering van diverse applicaties zoals Advendio/Salesforce en Lucanet. Vele oude dossiers (juridisch) afgewikkeld. Drie verschillende pensioenregelingen teruggebracht naar een variant. Projectverantwoordelijk van de relocatie van Zeist naar Amsterdam (city centre). Uitonderhandelen van diverse inkoopcontracten, besparing meer dan € 200K/Y.

Resultaat:
Tijdig rapportage-cycli (business reviews, forecast, budget en MYP) hersteld. Implementatie Cost Center structuur en de daarbij behorende verantwoordelijkheid. Heldere processen ingevoerd met ondersteuning van diverse workflows. Diverse verbetertrajecten afgerond, zoals Revenue Assurance en Contractmanagement.

Volledig profiel

Om het volledige profiel van deze kandidaat te zien dient u ingelogd te zijn.
Direct inloggen