Manager finance & control | Business controller

Persoonlijke gegevens

Sinds 2010 ben ik een interim professional die zich onderscheidt door een behoorlijke ervaring en kennis te hebben opgebouwd binnen Retail Nederland. In mijn zelfstandige carrière heb ik diverse rollen mogen vervullen van business controller tot en met CFO/COO. Mijn klanten variëren tussen DGA en Private Equity/beursgenoteerde organisaties. Deze ervaring neem je mee naar je volgende uitdaging. Ben in staat om een organisatie snel te begrijpen en onderdeel te worden van de organisatie. Heb in het verleden ook voor anderen vervelende beslissingen moeten nemen, vanuit mijn achtergrond doorzie ik waar de bedrijfsrisico's liggen en hoe deze beperkt kunnen worden. Ben een groot voorstander van reporterende handelingen te automatiseren en mensen verder te ontwikkelen, kom uit je comfort zone en laat zien wat je meer kan bieden voor de organisatie.

22 februari 2018
€ 86-100 per uur
12-40 uren per week
Manager finance & control Business controller Financieel directeur/CFO

Kennis & Vaardigheden

Exact Exact Globe Exact Windows Excel Hyperion Microsoft Dynamics NAV
FMCG Handel ICT Logistiek / transport Retail
AO/IB specialisme Budgettering Business control Business planning Consolidatie Corporate finance Due diligence Financial control Interne en externe rapportages Management accounting Mergers & acquisitions Planning & control Project control Turnaround management
Dutch GAAP
Nederlands Engels Duits

Relevante werkervaring

Project Manager Payroll

Intertoys Holland BV in Amsterdam
januari 2018 tot januari 2018

Taken en verantwoordelijkheden

Mijn rol als projectmanager was om de payroll processen te inventariseren en te beschrijven, de achtergrond hiervoor was de integratie van de back office-processen van Intertoys, Bart Smit en ToysXL. Ieders met zijn eigen werkwijze en arbeidsvoorwaarden. Bij de overstap naar een nieuwe automatiseringsomgeving is onvoldoende gekeken naar een optimale integratie en zijn er geen keuzes gemaakt om de processen te verbeteren, efficiënter te werken of arbeidsvoorwaarden te harmoniseren. Dit heeft tot gevolg gehad dat er veel wantrouwen is ontstaan t.a.v. de gekozen inrichting van de pakketten. Hieraan een actieve bijdrage geleverd door de inventarisatie om te komen tot een verbeterde inrichting. 

In mei werd medegedeeld dat de speelgoedtak van Blokker in de etalage werd gezet. Dit hield in dat er data verzameld moest worden wat gepubliceerd zal worden in de dataroom. Hierin een actieve bijdrage geleverd, evenals het beantwoorden van vragen die gesteld werden in de dataroom door de potentiële kopers.

Na het bovengenoemde proces verantwoordelijkheid gekregen om data op te leveren inzake de tussentijdse hardclose en de PBC-list af te werken. Daarna voorbereidingen getroffen voor de jaarafsluiting.

Gedurende het gehele project vele punten van verbetering doorgevoerd:

  • implementatie van een declaratie-module (besparing > 200 uur per jaar); 
  • automatiseren van de loonjournaalpost voor SAP (besparing 40 uur per jaar)
  • diverse inrichtingsknelpunten opgepakt (besparing van minimaal 50 uur per jaar)
  • financieel inzichtelijk gemaakt van de onderbouwing van de flex-uren en vakantie-uren (vrijval > € 2 mio)
  • verbeterde LJP gemaakt, voor meer financiële inzichtelijkheid
  • etc.

 

Volledig profiel

Om het volledige profiel van deze kandidaat te zien dient u ingelogd te zijn.
Direct inloggen