Persoonlijke gegevens
Ervaren adviseur en interim manager bij overheid en not for profit organisaties op het gebied van financiën en control. Mijn ervaring betreft de volgende aandachtsgebieden:
• Leidinggeven aan professionals, coachen van medewerkers, coördineren diverse teams, organiseren van workshops
• Opzetten van-, inrichten van- en uitvoeren geven aan de planning en control functie, interne auditfunctie, financiële functie
• Interne Controle, kwaliteitsonderzoeken en audits, VIC (gericht op onder meer betrouwbaarheid, rechtmatigheid, effectiviteit en efficiency).
• Opstellen en uitvoeren auditplan voor WMO, Jeugdzorg en participatie, subsidies, BTW, VpB, jaarrekeningenwerk grondexploitaties
• Gevraagd en ongevraagd financieel en/of bedrijfseconomisch adviseren (intern/extern)
• Adviseren van het management bij opstellen van onder meer Dienstverleningsovereenkomsten, kostprijs en tariefbepaling, integriteitsonderzoek, toereikende reserves en voorzieningen,
• BBV, gemeentefinanciën en gemeentelijke systemen
• Risicomanagement, weerstandsvermogen
• Verbonden partijen
• Sociaal Domein, Infrastrucurele werken,
• Plannen, organiseren en uitvoeren van de werkzaamheden binnen aandachtsgebied van control en financiën
• Projectbeheersing infrastructurele werken (managementinformatie, rapportages, werkprocessen)
• Beschrijven (primaire en secundaire) processen
• Planning-, ontwikkeling- en beoordelingsgesprekken voeren
• Coördineren van het jaarrekeningproces, -begrotingsproces, -voorjaarsnota en najaarsnota.
€ 86-100 per uur
8-40 uren per week
Kennis & Vaardigheden
Relevante werkervaring
Sr. concerncontroller
november 2017 tot heden
Taken en verantwoordelijkheden
- Aansturen van de opvolging van de managementletter door de lijnorganisatie
- Vormgeven van en mede uitvoering geven aan het auditplan voor subsidies, BCF
- Opstellen PvA voor onderzoek naar en verbeteren van de governance Verbonden Partijen
- Vormgeven standaard voor BIV/AO