Persoonlijke gegevens
Ik ben een zeer ervaren financial met 25 jaar ervaring in verschillende functies en sectoren. Mijn kwaliteiten zijn het snel onder de knie krijgen van de materie en en het managen van de verschillende teams. Kortom de ideale kandidaat om verschillende financiële functies te vervullen.
01 01 2018€ 86-100 per uur
20-40 uren per week
Kennis & Vaardigheden
Relevante werkervaring
Financieel Directeur
februari 2007 tot mei 2015
Taken en verantwoordelijkheden
Taken
• Lid van directie Compagnie des Alpes Regio Noord met de parken Walibi Holland B.V, Dolfinarium Harderwijk B.V. en Fort Fun GmbH (Duitsland)
• Verantwoordelijk voor de afdelingen financiën, die er park worden aangestuurd door een finance manager, en een IT team voor beide Nederlandse parken.
• Daarnaast het financieel geweten van de Nederlandse parken en daardoor de sparringpartner voor de algemeen directeuren van de parken maar tevens ook sparringpartner voor de afdelingen Marketing & Sales, HR en Legal.
• Verantwoordelijk voor de interne en externe contacten met Compagnie des Alpes (hoofdkantoor), fiscalisten, accountants, banken, verzekeraars en belastingdienst voor alle 3 parken.
• Verantwoordelijk voor de interne en externe rapportages, zoals dagelijkse en wekelijkse omzetrapportage, maandelijkse en kwartaal rapportage, jaarrapportages en jaarrekeningen, budgettering, maandelijkse forecast rapportages en fiscale aangiftes voor alle 3 parken.
Nadat we in eind 2007 een park in Duitsland hebben verkocht ben ik tot januari 2011 verantwoordelijk geweest voor 3 andere parken in Nederland, Engeland en Zwitserland.
Resultaten
• Verschillende vooruitstrevende afspraken met de belastinginspecteur gemaakt ter voorkoming van verdamping van historische verliezen, herziening van afschrijvingsmethodiek (2009) en een fiscale herstructurering (2012).
• Succesvolle afronding boekenonderzoek van de belastingdienst voor beide BV’s met minimale aanbevelingen.
• Succesvolle verkoop van het Dolfinarium in januari 2015 aan ASPRO
• Succesvolle verkoop van 3 parken in Engeland, Nederland en Zwitserland (beiden in januari 2010) en Duitsland (december 2007)
• Succesvolle implementaties van verschillende IT systemen. Internet ticketing systeem (Accesso, ‘14), Horeca systeem (Restoffice, ‘12) Consolidatie systemen (Harmonie, ‘13, Magnitude, ‘07) en boekhoud systeem (Exact, ‘07)
Team en systemen
• Direct leiding gevend aan 4 medewerkers in de afdelingen financiën en IT, indirect geef ik leiding aan 20 FTE. Tot 2011 stuurde ik nog 3 accounting managers van de 3 parken die werden verkocht aan.
• Rapporterend aan de CFO van Compagnie des Alpes, vanaf 01-10-2013. Tot die tijd aan de Regionaal Manager Compagnies des Alpes regio Noord.
• Gewerkt met de volgende systemen, Exact, Magnitude (Consolidatie), Restoffice (F&B), Futura (voorraad), Freedom (Kassa), Great Plains (Accounting), GSTK en Omniticket (ticketing system) en Accesso (On-line Ticketing)