Persoonlijke gegevens
Financieel manager, met ruime ervaring in het opzetten en ontwikkelen van financiële operaties en commerciële activiteiten bij toonaangevende bedrijven. Ervaren in verandering, innovatie en verbetering van ondernemingen op basis van robuuste financiële operaties en procesoptimalisatie. Bouwt positieve relaties op alle niveaus, met opmerkelijk succes in samenwerking met senior management team bij kritische besluitvorming. Alom beschouwd als een sterke, ondersteunende en cultureel bewuste leider, die gedijt in complexe werk omgevingen.
02 07 2021€ 86-100 per uur
36-40 uren per week
Kennis & Vaardigheden
Relevante werkervaring
Sub-Region Controller
september 2014 tot heden
Taken en verantwoordelijkheden
Verantwoordelijkheden
- Effectief risicomanagement, waarbij de naleving van alle wettelijke en reglementaire vereisten wordt gewaarborgd.
- Zorgdragend voor leiderschap, training en ondersteuning aan het finance team.
- Voortdurend verbeteringen bevorderd door het optimaliseren van interne systemen en controles.
Prestaties
- Projectleider van de financiële due diligence voor de succesvolle € 60M acquisitie van een toonaangevende duitse producent van op maat gemaakte hoogwaardige filtratie oplossingen.
- Geprezen voor de ontwikkeling van een robuust financieel integratieplan, vervolgens uitgerold in Duitsland met inbegrip van de uitvoering van een interne controlestructuur en opleiding van personeel.
- De verhuizing van assemblage activiteiten van Nederland naar de Tsjechië financieel begeleid.
- Uitstekende onderhandelingsvaardigheden aangewend om een sociaal plan te bereiken voor 38 mensen ter waarde van € 2.4 M met drie vakbonden en de ondernemingsraad.
- Realiseerde aanzienlijke kostenbesparingen, zoals de heronderhandeling van een vijf jaar onroerend goed lease die € 1,5 miljoen besparing opleverde.
- Effectively mitigated risk, while ensuring compliance with all legal and regulatory requirements. Conducted detailed performance analysis and due diligence, then applied findings to build business cases and ensure sustainable growth. Provided leadership, training and support to the finance team. Promoted continual improvement via the optimisation of internal systems and controls. Delivered strategic input to enhance financial / operational performance.
- Project Lead financial workstream for the successful €60M acquisition of a leading German supplier of bespoke, highly engineered, premium quality filtration solutions.
- Commended following the development of a robust financial integration plan, subsequently rolled out in Germany and including implementation of internal control structure and staff training.
- Orchestrated the smooth transition of assembly and supporting capabilities from Netherlands to the Czech Republic.
- Leveraged keen negotiation skills to settle a €2.4M severance payment with three unions and the Workers' Council, involving development of a social plan to support 38 staff members.
- Achieved significant cost savings, such as the renegotiation of a five-year property lease that secured €1.5M savings and reduction of headcount from 120 to 52 via organisational restructure.