Persoonlijke gegevens
Dankzij mijn meer dan dertig jaar ervaring als financial in uiteenlopende functies (manager finance & accounting, divisie controller, projectmanager finance) ben ik van grote toegevoegde waarde op de financiële afdelingen binnen zowel kleine als grote ondernemingen. Het is mijn doel en passie om de financiële processen beter en efficiënter te laten functioneren.
Dit beter en efficiënter functioneren bereik ik door het herstructureren van afdelingen, inrichten dan wel optimaliseren van de automatiseringsprocessen en coachen en begeleiden van de medewerkers binnen (en buiten) het team.
Ik zie mezelf als een proactieve peoplemanager, die resultaat- en oplossingsgericht te werk gaat met steeds weer dat zelfde doel voor ogen; betere en efficiëntere financiële processen en een team dat met plezier naar hun werk gaat. Uiteindelijk doen we het met elkaar.
Ik communiceer makkelijk en direct met alle niveaus binnen een organisatie en met respect voor ieders denk- en zienswijze.
Ervaring
Zelfstandig financieel interim manager, met ervaring in o.a. de volgende bedrijfsprocessen:
• Reorganisatie financiële administraties c.q. afdelingen
• Inrichten c.q. uitbreiden van financiële administraties
• Ruime leidinggevende ervaring (van 3 fte tot 35 fte)
• Projectmanagement administratieve automatisering (o.a. met Sap, AccountView, Exact)
• Opzetten en verbeteren van financiële rapportages (o.a. ook IFRS, Dashboards/KPI’s)
• Opstellen van jaarrekeningen en begrotingen
• Tijdelijk vervanging financieel manager
Branche ervaring
Offshore & Marine, Scheepsbouw, Marketing & Communicatie, Retail, Telecom, Reisindustrie, Legal, Zakelijke dienstverlening, Agro, Hard- en Software, Research
Kennis en ervaring van systemen
MS Office: Excel (zeer ervaren), Word, Outlook, PowerPoint, Publisher
SAP BPC (IHC bedrijven)
AccountView (IHC bedrijven)
Exact Globe en Online (diverse organisaties)
ISAH (IHC IQIP)
IFS (IHC Vremac)
Ridder 8
Hyperion (als gebruiker)
Oracle (Bacardi-Martini)
SAP R/3 (Thomas Cook, Priva)
Raet salarissysteem
€ 71-85 per uur
24-36 uren per week
Kennis & Vaardigheden
Relevante werkervaring
Parttime MKB Controller
januari 2009 tot heden
Taken en verantwoordelijkheden
Voor diverse MKB organisaties ben ik werkzaam als parttime Controller. Periodiek en op projectbasis ondersteun ik de ondernemers bij:
- Inzichten, rapportages en prognoses met betrekking tot de financiële gezondheid van de bedrijven, adviseer en begeleid ik hen bij het maken van investeringsbeslissingen en proces optimalisaties.
- Ondersteunen in de proces- en projectbewaking en geven gefundeerd advies over bijvoorbeeld de capaciteitsplanning, management strategie en innovatiemogelijkheden.
- Zo werken we samen aan een gezond, sterk én groeiend bedrijf waarin mogelijkheden gezien én benut worden.
- Inrichten van automatiseringsprocessen, zowel financieel als projectmanagement–