Administrateur | Finance manager

Persoonlijke gegevens

Hoe actueel is mijn administratie?

Dit is een mooi moment om uw administratie tegen het licht te houden. Er veranderde veel in de afgelopen tien jaren. En het klinkt onaardig, er is nog meer veranderd sinds uw economielessen op school. De techniek geeft nieuwe mogelijkheden, wetgeving is aangepast, maatschappelijke opvattingen zijn veranderd. Leuk of niet, veel veranderingen zijn gewoon verplicht. Misschien is zelfs uw eigen organisatie wel heel erg gegroeid, wat weer een heel nieuwe dynamiek inbrengt.

Soms lijkt uw administratie wel een kerstboom. Begrijpelijk: een nieuw wetje, een ander belastingformulier, en iedereen doet zijn best om aan de nieuwe eisen te voldoen. En dan hebben we het nog niet eens over UBL, bestelprogramma´s en veranderingen in uw eigen productieproces.

Mijn werkwijze is dat ik begin met doen wat uw oude Financial deed, met de handen uit de mouwen en de voeten in de modder. Zou dat komen doordat ik praktisch ervaren ben in een breed scala van functies op boekhoudingen, self made en autodidact, met later verworven theoretische onderbouwing? Wat onder mijn ogen komt controleer ik, en ik praat met iedereen binnen (en buiten) uw organisatie. Mensen vertellen mij hun levensverhaal en wat zij belangrijk vinden in hun werk; ik destilleer gegevensstromen, bepaal waar nuttige informatie afgetapt kan worden, herken controlepunten, definieer rapportages, schrijf documentatie en handleidingen. Voortdurend schakel ik tussen brongegevens en (fiscale) rapportages. Werkzaamheden kunnen sneuvelen: als wettelijke reden zijn vervallen, of als het met (IT-) gereedschappen sneller of goedkoper kan.

Onherroepelijk komt het moment dat uw nieuwe Financial het stokje kan overnemen. Door mijn werk denkt u misschien anders over vereiste opleiding en ervaring dan eerst. Zeker is dat ik uw nieuwe kracht aan een vliegende start help.

Zal ik u verder helpen?

Zelf werk ik als freelancer, in de periode die nodig is om een vaste kracht te werven. En soms om achterstanden weg te werken, of om dossiers gereed te maken voor de accountantscontrole.

TIP
Laat mij iedere drie tot vijf jaar een korte tijd meelopen. Voorafgaand aan het werk van uw reguliere accountant controleer ik of aansluitingen kloppen, en of actuele regelgeving wordt gevolgd. Ook kan ik helpen om actuele techniek optimaal toe te passen.

03 01 2022
€ 56-70 per uur
8-24 uren per week
Administrateur Finance manager Projectcontroller

Kennis & Vaardigheden

Accountview Afas Exact Excel Unit 4
Handel Media Retail Zakelijke dienstverlening
AO/IB specialisme Business control Consolidatie Jaarrekeningenwerk Managementadvies Tax-accounting
Dutch GAAP IFRS

Relevante werkervaring

Financial

Bikemen in Utrecht
januari 2013 tot heden

Taken en verantwoordelijkheden

In aanvang de gehele administratie gevoerd, waaronder verzorging aangiften BTW. 

Uit het overgenomen dossier bleek dat er nog acties genomen konden worden rond middeling IB en aanvraag Toeslagen. 

Later heb ik als schil rondom de fietsreparatiewinkel een eigen grossier opgezet en een webshop gebouwd die in de praktijk vooral ging fungeren als primaire vastlegging van verkopen.

Volledig profiel

Om het volledige profiel van deze kandidaat te zien dient u een account te hebben.